loading...
بیتوته
admin بازدید : 1433 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش اعتدال، در این ساختار جدید که در تاریخ اول تیر 92 و طی نامه شماره   6070/92/200 و با امضای غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است، شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار دفتر رئیس جمهور سابق با 25 پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده است.

 

جای این سوال باقی است که چرا آقای احمدی نژاد 8 سال قبل به فکر استفاده از تجربیات روسای جمهور سابق برنیامد و حتی ساختمانی که در اختیار رئیس جمهور سابق( خارج از نهاد ریاست جمهوری) بود را از وی گرفت و چنان در تبلیغات انتخاباتی و مناظرات تلویزیونی علیه همه مسئولان قبلی سخن گفت که شد آنچه شد.

 

اما متن ابلاغیه غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در خصوص تشکیل «دفتر رئیس جمهور سابق»!   در نهاد ریاست جمهوری و تصویر این نامه:

جناب آقای بقایی

معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری

با سلام و احترام

با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی«دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

 

شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق:

-  هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها.

-  تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی.

-  دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.

-   ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد.

-   مدیریت چرخه گردش مکاتبات.

-  آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار.

-  هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال.

-  پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها.

-  تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط.

-  انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری.

 

شرح وظایف امور فرهنگی:

-  مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره.

-  گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری.

-  پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه.

-  انجام امور مراسلات و مکاتبات.

-  اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی.

-  انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود.

-  انجام سایر امور محوله و ذیربط.

 

شرح وظایف امور پشتیبانی :

-   مدیریت منابع انسانی دفتر

-  تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است.

-  مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات.

- پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط.

-  مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط.

-   برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله.

-   برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق.

-   نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط.

 

شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی :

-  مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی.

-  برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید.

-  انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم.

-  اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر.

-  پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه.

-  انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم.

-  هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی.

 

تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق:

1891. کارشناس عالی(رئیس دفتر)

1892.مسئول دفتر

1893. مسئول دفتر

1894. مسئول دفتر

1895.کارشناس عالی

1896.کارشناس عالی

1897.کارشناس عالی

1898.کارشناس عالی

1899.کارشناس عالی

1900.کارشناس عالی

 

امور پشتیبانی:

1901- رئیس امور

1902- کارشناس

1903- کارشناس

1904- کارشناس

1905- کارشناس

امور هماهنگی :

1906- رئیس امور

1907- کارشناس

1908- کارشناس

1909- کارشناس

1910- کارشناس

 

امور تشریفات و اطلاع رسانی:

1911- رییس امور

1912- کارشناس

1913- کارشناس

1914- کارشناس

1915- کارشناس

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اعتدال

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1280
  • کل نظرات : 126
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 123
  • آی پی امروز : 170
  • آی پی دیروز : 323
  • بازدید امروز : 725
  • باردید دیروز : 1,872
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 13,801
  • بازدید ماه : 39,444
  • بازدید سال : 306,996
  • بازدید کلی : 7,007,346